اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: کشور بیشترین رشد صنعتی را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های گذشته داشته است

  • کد خبر: ۱۵۷۴۶۸
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
معاون وزیر صمت: کشور بیشترین رشد صنعتی را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های گذشته داشته است
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته بیشترین رشد صنعتی را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. برآورد عدد رشد صنعتی ۸ درصد را در هیچ سال نداشتیم  و در این مدت ۲ برابر تولید ناخالص ملی رشد در حوزه  صنعت داشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد مهدی برادران شب گذشته، ۱۶ فروردین ماه، در آیین تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی که در هتل ثامن برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم تعامل با کشور‌های مختلف به ویژه همسایگان است. این مساله علاوه در روند سیاسی در گسترش واردات و صادرات نیز قابل مشاهده است. در سال پایانی دولت گذشته میزان صادرات از کشور ۳۷.۵ میلیارد دلار بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵۲.۵ میلیارد دلار رسید که جهش خوبی در کشور است.

وی با اشاره به روابط ایران و عربستان افزود: بعد از این موضوع حوزه تجاری ایران با عربستان مجددا فعال شد. طی ماه‌های آینده رییس جمهور به کشور اندونزی سفر خواهد داشت و گشایش‌‎هایی برای کشور ایجاد خواهد شد تا با کمترین تعرفه با این کشور صادارت و واردات داشته باشیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ادامه داد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم، اما در قیاس با کشور و در مقایسه با دیگر استان‌ها، خراسان رضوی از یک ضعف در صنعت و تجارت برخوردار است. با توجه به اینکه خراسان رضوی ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور را دارد، شاخص استان نباید، زیر ۸ درصد باشد و عدد ۱.۴ عدد بالایی نیست و ما نیازمند جهش در حوزه صنعت و تجارت هستیم، زیرا در استانی هستیم که بیشترین حجم گردشگر و توریست را دارد.

برادران با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ گفت: اگر بخواهیم صرفا بر کنترل تورم متمرکز شویم، ممکن است دچار رکود در تولید شویم. وقتی شرایط بازار نوسان پیدا می‌کند به جای حمایت از تولید ملی و حفظ ارزش پول ملی اقدامات منفعت طلبانه انجام شده و قمیت‌ها بدون اینکه قیمت مواد اولیه تغییر کرده باشد، افزایش پیدا می‌کند، این موضوع چیزی جز سوداگری مقطعی نیست و قیمت‌ها باید به قیمت‌های واقعی برگردد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مقرر شده تا کارگروهی ایجاد شود تا اگر یک شرکت دولتی در سال قبل ازمحل افزایش تولید سود داشته باشد، تقدیر شود، اما اگر از محل غیر از افزایش تولید و بهره وری سود داشته است نه تنها تقدیر نمی‌شود بلکه باید توبیخ شود. اگر کالای ایرانی به صورت دلاری قیمت گذاری شود مورد تایید دولت نیست. امید است با اقدامات و جلسات با بانک مرکزی و تاکید بر ثبات سیاست‌های مالیاتی به وضعیت مناسبی برسیم و بتوانیم پاسخگو باشیم.

برادران تصریح کرد: حقوق گمرکی واردات ماشین آلات به یک درصد کاهش یافته است. همچنین اگر مصوبه‌ای در بودجه ۱۴۰۲ بار تورمی داشته یا در فرایند تسهیل صادارت و واردات مشکل ایجاد می‌کند، حتما باید گزارش شود. کارگروهی در دولت شکل گرفته که اصلاح بودجه با رویکرد تورم و رشد تولید دارد. بیش از ۸۰ درصد کالا‌های وارداتی به کشور مواد اولیه و مواد واسطه‌ای است. کمترین سهم مربوط به محصولات نهایی است.  

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته بیشترین رشد صنعتی را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. برآورد عدد رشد صنعتی ۸ درصد را در هیچ سال نداشتیم  و در این مدت ۲ برابر تولید ناخالص ملی رشد در حوزه  صنعت داشتیم. در پاییز سال ۱۴۰۱ رشد صنعتی کشور ۱۱.۶ درصد بوده است. مشکل بیشتر واحد‌های ما  کمبود کارگر است که رشد صنعتی سال قبل  رکورد اشتغال صنعتی کشور را شکسته است. در سال گذشته ۸ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال بیمه پرداز در حوزه صنعت در کشور داشته‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->